do 5 tysięcy znaków wliczając spacje
do 4 zdjęć
do 2 linków zewnętrznych sponsored (dofollow osobno negocjowany)
do 2 materiałów video
unikalna treść przynajmniej
powiązanie tematu
treść umieszczona
poprawy zauważonych błędów ortograficznych lub stylistycznych
ewentualnego dodania mocniejszego powiązania
zamieszczenia wewnętrznych linków lokalizacyjnych portali Grupy
jeśli treść jest ciekawa, możemy rozważyć publikację
Publikację treści reklamowych
Pisząc artykuł sponsorowany należy przede wszystkim zwrócić uwagę na to do kogo będzie on skierowany, czyli jaka grupa docelowa odbiorców na niego trafi. Czegokolwiek będzie dotyczył artykuł - czy promowanego wydarzenia, czy usługi, czy produktu - to właśnie od tego kim są czytelnicy, zależy w jaki sposób artykuł powinien być napisany, np. czy użyty będzie w nim język potoczny, a może techniczny lub branżowy. Podobnie zawartość informacyjna może się różnić, ponieważ różne grupy odbiorców, mogą być zainteresowane różnymi aspektami tego samego tematu.
Niezależnie od grupy odbiorców przygotowywanego artykułu sponsorowanego, każdy tekst informacyjny, również o charakterze promocyjnym, powinien zawierać ogólne cechy dobrego artykułu - być interesujący, wnosić do dotychczasowej wiedzy czytelnika nową jakość i inspirować go. Niezbędnym atrybutem dobrego artykułu jest zaciekawiający tytuł, krótki nagłówek, streszczający najciekawszą tezę artykułu, ale też niezdradzający odpowiedzi na nią - tak by odbiorca z chęcią zapoznał się z całym materiałem.
Dobra promocja w postaci sponsorowanego artykułu nie może być jedynie suchą informacją na podejmowany temat. W celu lepszego przyswojenia tekstu warto zilustrować go dopasowanymi odpowiednio zdjęciami, grafikami lub ikonografią. Artykuł powinien zawierać bezpośrednio związane z daną grupą odbiorców ciekawostki, a także pozostawiać czytelnika w poczuciu zadowolenia z faktu poświęcenia czasu na lekturę oraz wzbudzić w nim pozytywne emocje, dzięki którym będzie można liczyć na utrzymanie i pogłębienie zainteresowania opisywanym tematem.